zondag 8 november 2015

Parfum collectie


Vandaag toon ik mijn parfumcollectie. Ik draag eigenlijk elke dag parfum. Maar ik heb toch een best bescheiden collectie. Ik heb er tien in totaal. De meeste zijn vrij budget. Ik vind parfum zo duur! Als ik nog eens wat heb gespaard koop ik waarschijnlijk nog eens een parfum. Maar ik nu niet echt een specifieke op het oog.


 Hier bewaar ik mijn parfums. Dit rekje heb ik ooit eens gekocht in de Action. Links liggen een paar wax tarts en brandt een wierookstokje. Rechts liggen wat lotions en onderaan het rekje ligt een body butter, een massage bar (die trouwens in een zakje ligt) en wat samples. Vroeger bewaarde ik hier mijn nagellak maar sinds mijn collectie wat groter is geworden bewaar ik nu hier parfum!



Als eerste deze kleine parfums van Yves Rocher. Die parfums zijn heel fijn want voor een goed prijsje krijg je een leuk parfumpje. Ik heb ze in de geuren kokosnoot, vanille en pomme delice. Die laatste geur is trouwens van een kerstcollectie van een aantal jaren geleden en hij is bijna op. Maar hij ruikt zo lekker! Volgens mij heb ik laatst gezien dat deze geur terug komt voor de kerstcollectie van 2015.


Dit is eigenlijk geen parfum maar een body mist. Dit is de Shea Body Mist van The Body Shop. Toch besloot ik hem in deze collectie te stoppen. Hij ruikt een beetje unisex eigenlijk. Ik vind de geur heel fijn maar hij is best moeilijk te beschrijven. Ruik hem zelf anders eens in de winkel. 


 Deze parfum kocht ik ook alweer al een paar jaren geleden in de H&M. Hij ruikt lekker fris en ik draag deze vaak wanneer ik de hele dag thuis ben. Trouwens hij ruikt naar de moringa geur van The Body Shop maar die is al een paar jaren niet meer te koop.


Ik kreeg deze parfum een paar jaar geleden voor kerst van mijn oma. Het is Mexx Pure for her. Hij ruikt lekker fris en dit is de enige parfum waarbij als ik deze draag ik complimenten krijg van mijn vriend dat ik lekker ruik. Bij andere parfums zegt hij ofwel niks ofwel dat ik vreemd ruik, haha. Ik besloot ook even de geurnoten op te zoeken.

Top noten: granaatappel
Midden noten: lotus en tiaré bloem
Basis noten: sandelhout en vanille


Dit parfum is wat fout. Hij is van Playboy en heet Play It Lovely. Ik kocht deze eventjes geleden spotgoedkoop in de Action. Hij ruikt wel fijn maar er is eigenlijks niet dat deze geur uniek of bijzonder maakt.

Top noten: citrusvruchten, peer en bramen
Midden noten: tuberoos, nachtbloeiende cereus en orchidee
Basis noten: tonkaboon, amber en patchoeli


Beyoncé's Heat is eigenlijk mijn uitgaansparfum geworden. Het is een wat zwaardere geur namelijk. Hij ruikt lekker zoet en ik vind de flacon wel leuk. Hij ruikt ook heerlijk sensueel en daarom doet hij me wel aan Beyoncé denken

Top noten: orchidee, magnolia, perzik en oranjebloesem
Midden noten: muskus, kamperfoelie, amandel en bitterkoekjes
Basis noten: amber, tonkaboon en sequoia


Dit is Nina van Nina Ricci. Deze parfum is eigenlijk zo goed als op. Als ik een nieuwe koop zal het waarschijnlijk deze zijn want hij ruikt zo lekker. Dit is trouwens een best populaire parfum heel veel hebben hem. Dat is ook begrijpbaar want hij ruikt lekker fris en vrolijk. En het flesje is super cute.

Top noten: amalfi citroen en limoen
Midden noten: Granny Smith appel, pioenroos, praliné vulling en doornappel
Basis noten: appelboom, muskus en ceder


Als laatste is dit één van mijn favoriete parfums. Dit is Kenzo Amour. Hij ruikt lekker warm en ruikt best bijzonder. Geen enkel andere geur die ik heb geroken ruikt zoals deze. De fles vind ik trouwens minder mooi. Ik heb liever transparante flacons, dan kun je zien hoeveel je nog hebt. Maar eigenlijk zou het misschien niet passen bij deze geur omdat hij helemaal niet fris is.

Top noten: witte thee en rijst
Midden noten: kersenbloesem, plumeria en heliotroop
Basis noten: muskus, vanille, hout noten en wierook







Geen opmerkingen:

Een reactie posten